الاثنين، 24 مارس 2008

بلاها فول ...هالعب جولف

سى عبده !!! مالك ياخويا قاعد ليه كده لوحدك فى البلاكونه فى الوقت ده !!

جود نايت مسس رايق ...سانك يو ..هو ممنوع اقعد فى البلاكونه مسس رايق ؟؟؟

لا يا خويا ده بيتك وتقعد مكان مانتا عايز ...لكن الساعه داخله على 3 الفجر وانت عندك شغل الصبح

ايم تايرد مسس رايق ......زهقان وقرفان ومش رايق بالمره والفكر لاحس صواميل ماى هيد .

خير يا خويا اتكلم معايا فضفض ...واو انى عارفه اللى بيوجعك واللى مطير من عنيك النوم ..الديون يا خويا مش كده ؟؟ ...عارفه ان ده عماله يسألك وده عماله يسألك وكل واحد عايز فلوسه لكن ياخويا الناس برضه معذوره

ناس مين وفلوس ايه يا متخلفه انتى ....ربى رحماك ربى
غلطه عمرى انى ماريد يو مسس رايق ...فعلا غلطه عمرى وبندم عليها انى اتجوزتك
يا ام التخلف انا مش بفكر فى التفاهات دى

امال بتفكر فى ايه يا خويا ؟؟؟

بفكر اعزم ماى فرند السويدي جون اديفرز بطل الجولف العالمى على وان ويك ان كايرو
سورى مسس رايق عارفك متخلفه مش هتفهمى انا بقول انى بفكر اعزم صديقى جون اديفرز على اسبوع فى القاهره ....بس المشكله انى مزنوق فى انتخابات المحليات . وكل رؤساء الاحياء بيتصلوا بيا يوميا علشان يعرفوا منى الاخبار .. وانا لو سبتهم هيغرقوا

وسى جرجز بتاعك ده هتعزمه ازاى واحنا على البلاطه .. ولا هتقولى الكادر ؟

جرجز ؟؟؟؟؟
سميتى الراجل جرجز يا ام التخلف
عموما انا عامل حسابى على كل حاجه وموضب كل حاجه دونت وورى

عامل حسابك على ايه بس فهمنى ...مش كل مصيبه تعملها واقع انا فيها

امسكى الخشب اولا مسس رايق بليز تاتش وود

مسكنا الخشب اهو لما نشوف اخرتها معاك

خشب ؟؟؟؟ انتى ماسكه دراعى مسس رايق .. بليز تاتش وود

ادى الخشب اهو .. قولى بقى هتعمل ايه ؟؟

انا دخلت جمعيه 15 نفر وهاقبضها انا الاول ب 10 جند فى الشهر يعنى هاقبض 150 جند وبما انى كالعاده لن ادفع يبقى هقبض 140 جند وربك يعدلها مسس رايق
اكيد ماى فرند المحافظ هيساهم فى العزومه
واكيد كل رجال الاعمال والرياضيين هيسهموا
واكيد الدوله هتدعم الزياره
واكيد ماى فرندس المدونين اللى خلاص قربت اضحك عليهم واستلف منهم هيحنوا وهيسلفونى ... يعنى لو رميت بلايا على 20 مدون ومدونه وكل واحد منهم لهفت منه على الاقل 10000 يورو يعنى ميتين الف يورو فى 7 يعنى مليون و 400 الف يورو غير المساعدات بتاعه الدوله وماى فرند المحافظ يعنى هتتظبط
ده غير ال 140 جند بتوع الجمعيه يعنى هتلعلع وهتزهزه

طيب يا خويا طالما العمليه ربحانه ومزهزهه والحال ماشى مزعل نفسك ليه وبتفكر فى ايه ؟ وقاعد لوحدك فى البلاكونه ليه ؟

المشكله يا متخلفه جنب الزنقه بتاعه الانتخابات انى مش عارف عنوانه ولا اعرف بلده ايه ؟؟؟

هههههههههههههههههه
ضحكتنى مستر رايق
سويدى يبقى من السويد هى دى عايزه فكاكه ؟

طبعا متخلفه
غلطه عمرى انى اتجوزتك
طيب ما السويدى بتاعنا بتاع الكبلات مش سويدى ولا حاجه
واللى مجننى اكتر هو السويد دى فين اصلا تكونشى قاره لوحدها ؟

امال بتقول صاحبك ازاى ؟؟

هو يعى علشان صاحبى لازم اعرف اسراره
متخللللللللللللللللللللللللللللفه

هناك 69 تعليقًا:

همس الاحباب يقول...

رايق يا ريق
احجز بس وراجع

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

السلام عليكم
عامل مراتك براحة شوية ليه القسوة دى معاها ارجوك وال اجيبلك بتوع حقوق المراة

همس الاحباب يقول...

ههههههههههههه
يا عم سيبك انت من مستر جرجز بتاعك ده
وسدد الديون اللى عليك
وبلاش فشخرة كدابة
انتى اتجيب لمسس الرايق الضغط يا شيخ
ههههههههه
بس برده زى العسل

مدحت محمد يقول...

سى عبده
ههههههههههه
بلاش قنعرة ياسى عبده
اعزمه على فول بلدنا ياسى عبده
اهو ياكله يحلف بسماها وبترابها
انى لايجى مصر ولا يقربها
من بعد مايدوق فولها
ان شاء الله تعالى
هههههههههه
تحياتى ليك
على دمك العسل ده

بطوط حبوب يقول...

ههههههههههههههههههههههه
اعزمه على حسابه مستر رايق
قوله ان فى الوقت ده فى السنه عيب الواحد يدفع اى حاجه وضيفه موجود دى عاده فرعونيه
بدل ما تستلف منا هههههه

فرنسا هانم يقول...

هههههههههههههه
جولف مستر رايق ؟؟؟؟؟
والنبى روح نام لك ساعه يمكن تفوق
باين نافوخك من قاعده السلم وجعك
اسمه ايه ياسيدى ؟؟؟؟؟
جزجز
والنبى انت باين عليك اقرع ونزهى
وعايز 10000 يورو
ليه متجوز امى ؟؟؟؟؟؟؟؟
تحياتى يا رايق يا عسل
تتصور من غير سلف
انا ابتديت احب كلامك

د/اجدع بنوته يقول...

والله دماااااااااغك عاليه

مش ممكن ع الطراوه اللى بحسها ف مدونتك

انت مركبلها يونيون ايير

بس بجد انا بقيت بحب مسز رايق جدا

هما العيال مش هيبانوا بقى

ولا هتفضل قافل عليهم كده

عايزن نشوفهم بقىىىىى

انين الحزن يقول...

رايق باشا

هو الجولف بيتاجر الساعه بكام

وانا اجرلك ساعه علي حسابي

ونلعب مع بعض عندك مانع

........

انا بشكرك شكر خاص كدا علي الكلام الجامد الا قلته عندي في البوست النصيحه الابويه بجد وصلتني اوي

.....
دلوقتي ممكن احن واسلفك

سلامووووووووووز ياعسل
وزة

آفاق الحرية يقول...

مساء الفل يا مستر رايق
ياعم تعالي اعزمه عندنا في المحلة عند البغل وريح دماغك من الجمعيات ده
اه ياعم والعزومة عليا كمان وبدون جمعيات
وبلاش البقين الكبار دول والفشخرة الكدابة ده
هههههههههههه
ايه رايك ؟؟؟

صحفية روشة يقول...

بجد موتنى من الضحك
انت ايه يابنى كانو بيرضعوك نكت

أم أحمد يقول...

يخرب بيت الأفكار بتاع انت
مش ممكن عليك وحل الفرانكو آراب اللي انت بتكتب بيه ده

3abdo me7tas يقول...

والله الوليه دى ليها الجنه
كفاية انها مستحملاك
:D

Yahia يقول...

انا اول مرة ازروك بس والله دمك خفيف وضحكتني

تحياتي

Ehab يقول...

ايه يا عم ده

اول مره اجي ازورك الاقيك هتستلف من المدونين وعامل جمعيه هتقبضها وتهرب بيها بره البلد

وبعدين السويد دي اكيد في اوروبا يا بيه
دي سهله خالص
اما عن مكانها بالظبط فهي اكيد يعني بعد محطة البزين بتلات اشارات
وسلملي على الجولف كله

سلاااااااااااااااااااااااام
بجد مدونه جامده

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
حبيبى يا خالد
الاول يبقى لازم اظبطك بدل بولو
واحجز لك عند الحلاق الفرنساوى بتاعى

عبده الرايق يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
انا عايز بتوع حقوق الموظفين ياريسه
وبعدين
انا اتبعت توجيهات الحزب بتاعك
ونمت امبارح 23 ساعه فى اليوم
هه
انا جدع بقى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
اوه
نو
مستر خالد
انا مش اجيب لمسس رايق الضغط ابدا
واجيبه منين ؟
العين بصيره والايد قصيره

عبده الرايق يقول...

مدحت محمد
هو المشكله مش فى الاكل
نو
نو
نو
ماى فرند بتوع الهيليتون والشيراتون هيقوموا بالواجب
المشكله
مش فى الفلوس خالص
هو احنا بتقف قدامنا فلوس ؟؟؟؟

الفلوس معانا زى الرز
بس النفس اللى تنقى

عبده الرايق يقول...

بطوط حبوب
اوه
نو
الراجل ممكن يكون فقير
ومعندهوش سيوله ماديه
يصح برضه اكسفه ؟
وانت عارف الناس الاوروبيين دول غلابه

عبده الرايق يقول...

فرنسا هانم
ماهو انا بقول برضه كده
فرنسا ابتدت تقع فى المصيده وتسلفنى
بس انا عندى طلب
بدل ما تتعبى نفسك وتتشحططى فى البنوك
اعملى لى توكيل وانا اقشطك
قصدى انهب براحتى
قصدى استلف اللى انا عايزه

عبده الرايق يقول...

د/اجدع بنوته
ذا تشيلدرين
طبعا هيظهروا
بس هتندموا انهم ظهروا
اصل انا قافل عليهم زى يأجوج ومأجوج

عبده الرايق يقول...

انين الحزن
هو انا قلت كده برضه
انتى وفرنسا حنيتوا فى وقت واحد
يلا بقى زى الشاطره كده
لمى الموبايل والساعه والحلق والغوايش وكل حاجه عندك غاليه وحطيهم فى كيس
وحطى معاهم كام الف جند
وهاتيهم على المدونه بتاعتى
وزه يا غاليه
انا لمال اتكلمت معاكى فى المدونه بتاعتك وعلقت عندك كنت حاسس فعلا انى بتكلم مع ابنتى
تحياتى لكى

عبده الرايق يقول...

آفاق الحرية
انا اسمع عن البغل ده
هو محلات فول وطعميه صح ؟
لكن المشكله مش فى الاكل
نو
انت ناسى
انى لازم افسحه
واشتريله هدايا
واجر ناس يقفوا فى طابور العيش علشان ااكله
لاء
الموال كبير
وشكرا على كرمك
بس قب انت بال 10000 يورو

عبده الرايق يقول...

صحفية روشة
تصدقى ايام الرضاعه دى الواحد ناسيها
ياااااه الواحد ذاكرته باين عليها ضعفت ولا ايه ؟

عبده الرايق يقول...

أم أحمد
انا اشكرك جدا ام احمد
ومستنى ال 10000 يورو السلف
نو
هما مش سلف
هما مساعده فى العزومه
يعنى ممكن ارجعهم
خمسين جند فقط لاغير

عبده الرايق يقول...

3abdo me7tas
ياريت تدخل الجنه
هى بجد ست طيبه
بس متخلفه
مش فاهمه عقليه الرايق الناظره الى مستقبل افضل واكثر لمعانا وتألقا
فاهم حاجه يا عم عبده محتاس ؟؟؟
انا مش فاهم

عبده الرايق يقول...

Yahia
وانا سعيد بزيارتك
واوعدك المره الجايه استلف منك قرشين يمشوا الحاله شويه

شبــ اون لاين ـــاب يقول...

مدونه جميله

و بندعوك علشان تيجى تقول رايك عندنا و يمكن يكون فيه تعاون

عبده الرايق يقول...

الشنكوتي الكبير
يا مرحب بالشنكوتى يا مرحب
تصدق انت ابن حلال
فعلا السويد فى اوربا
هيييييييييييييييه
شكرا شنكوتى
شكرا جزيلا
انا قد ايه فرحان
لكن اوروبا دى اركبلها اتوبيس كام ؟
وبعدين انت ناوى تضيعنى ولا ايه
زى الراجل بتاع الليله الكبيره
لما يقول دى وصفه سهله دى وصفه هايله
انت
مقولتليش اسم البنزينه ايه؟

عبده الرايق يقول...

شبــ اون لاين ـــاب
انا متشكر
ومن جهه التعاون
انا بحب قوى التعاون
جهزوا المحفظه وتعاونوا معايا

سلوى يقول...

بجد مالكش حل

رايق رايق مستر ريلي يعني

بجد مدونتك وطريقتك مميزه

دمت جود
إنت ويور وايف طبعا

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مستر رايق
هذه اول زيارة لى عندك بالمدونه
بس بجد جميله ودمها خفيف
فعلا ضحكة من قلبى
وكمان الحوار رائع
بس انت مقلتش مستر برجز ده عارف التضحبات التى انت عملتها دى
المفروض يعرف علشان يعرف ان المواطن المصرى فنجرى ومضياف حتى لو مفلس

لك تحياتى
وسلامى الى مسس رايق

Desert cat يقول...

الا بتقول انك هترمى بلاك على المدونين وتاخد منهم مش عارفه كام يورو
الا هما المدونين اصلا لاقيين ياكلوا
انت ناسى اننا كلنا مصريين والحال من بعضه يا مستر رايق
ربنا معاك ومعانا جميعا
وبعدين صحيح عندك حق هو علشان صاحبك لازم تعرف عنوانه قصدى اسراره

نوري يقول...

دي اول زياره ليا
يعني الحمد لله انا مش من
يور فرند المدونين الي هينضحك عليهم
لولولولولولولولووووي

بس انشاء الله ممكن ابقي
مفيش مشكله
بس هدخل الجمعيه ام10جند وانا هدفع بالصلاه ع النبي كده 5 جند ايه رايك
خد راي مسس رايق ورد عليا
عقبال مكون حوشت ال5جند

وبقلك ايه والنبي
لو تعرف تزنقني معاك
في حاجه كده ناخد لنا منها قرشين
يبقي كتر خيرك مستر رايق
اصل ماي سسترز اند ماي بيرنتس
نفسهم في جتون

و(بست وشز فور يو)0

ahmed mefrh يقول...

السلام عليكم
حلقات كوميديه جميله جدا
رايق و الله يا عمى

تحياتى ابو مفراح

موناليزا يقول...

انا عارفة انها حاجة بينك وبين المدام وميصحش ادخل فيها بس غصب عنى لازم اعلق انت بتشتمها كتير كده ليه وكمان بتتكلم طول الوقت انجليزى وعامل نفسك عليها خواجة ليه بدل كده روح ادرس جغرافيا عشان الموقف اللى انت فيه دلؤتى

منوفيـــايــة يقول...

دا انت داخل على طمع بقى يامتسر رايق
بس دا انت اتسندت على حيطة مايلة اصلنا زى حالاتك مستنيين الكادر اللى تاه

dreem يقول...

رايق بجد ودمك خفيف جدا كانى شايفاك

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

يخرب عقلك يامستر رايق انت بتخطط انت ومدامك تنصبوا علينا كدة عيني عينك

طب انا بقي هاسلط عليك روح المرحومة جاكلينا وبوسي ييجوا ياخدوا بطارنا كلنا

خايف من الحقيقة يقول...

يا ابو الروقان كله
ايه الروقان ده ياعم
عموما
روقانك ده ممكن يخدع بعض الناس ويسلفوك
اما انا
حبيبي
مش ممكن تضحك عليا واسلفك ابدا
بس خلاص


لا لسه
ممكن خمسه جنيه لحد اول الشهر

آخر العنقود يقول...

ايه ده يارايق انا شكلى متاخرة عليك كتير

والله احلى حاجة دماغك الرايقة دى
بلا وجع دماغ
وخلى ميس رايق كول كده بلاش تكون نرفز
ده مش حلو على يور هيلث

عوجت لنا لسانا يارايق
:)))

تحياتى ليك على الافكار الجامدة دى

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

مدونين ايه بقى اللي هتستلف منهم
عموما انا من المدونات المؤنث يعني
يبقى مش هتستلف
والموضوع ما دام دخل بقى في الماني يبقى سو سوري ونو واي
تحياتي لحضرتك ولمس رايق
ربنا يفك اسرها يارب

كلبوزة لكن سمباتيك يقول...

صدق اللي قال
ملقوش العيش ياكلوه جابو السويدي يلطشوه

تحياتي للست يور وايف

تــــايه ومش تـــايه يقول...

ايه الروقان ده .انت ناوى تنصب علينا .اوعى تكون طمعان فى العشرين جنيه اللى حيلتى .وبالراحه على ميس رايق

غير معرف يقول...

فكرتنى بأحمد راتب لما كان مش لاقى ياكل وهدومه متبهدلو ومتقطعة وبيدخن سيجار وبيسال على سعر البيترول

سهر الليالى يقول...

هههههههههههههههههههه
هههههههههههههههه

حلو أوى بجد مستر رايق
فظيعه يعنى
وبعدين مستر رايق أقدر أقولك متعتمدش عليا لانى معيش يورو لو الجنيه ينفع يبقى من جنية لجنيه ونص ومش خسارة فيك

سلامى لمسز رايق

ألا صحيح هو السويدى للكبلات دة مش من السويد
هههههههههه

تحياتى

Empress appy يقول...

هههههههههههههه
عاوز مننا يورو يا راجل حرام عليك انا اخرى 25 دولار تأخدهم
الا بجد موضوع السوديى ده هو فين انا مش عارفاه

اقولك مثل بينطبق على بعض المصريين اقرع ونزهى هههههههههههههههه
وده حالنا فى ام الدنيا مصر

بنت الصالحين يقول...

هههههههههههههههههههههه


ايه ده

تدوينه حلوة اوي

وسلاماتي لمسس رايق
والله سكره

سلملي عليها

وقولها لكي الله انك متجوزه عبدو الرايق
:))


طب ماتعزمنا احنا بدل سي جرجز ده

عبده الرايق يقول...

Salwa
سانك يو فرى فرى ماتش مس سلوى
وشكرا بالعربى كمان

عبده الرايق يقول...

ام الابناء
صديقى السويدى ميعرفشى التضحيات دى خالص
لكن يعرف كرم المصريين بالطبع
مش عارف هيفتكرنى ولا لأ
كل ما ابعتله جواب تعارف ميردش

عبده الرايق يقول...

Desert cat
ايه يا قطه هتعقدينى ليه ؟؟
ده انا راسم مستقبلى على المدونين
او الكادر

عبده الرايق يقول...

نوري
ماشى قبلنا ال5 جند نظرا لحالتك الانسانيه
ونشوف لك سبوبه معانا
نكسب ثواب

عبده الرايق يقول...

ابو مفراح
شكرا جزيلا ابو مفراح
باين عليك راكب الحصان ومستعجل
الحصان موقفشى

عبده الرايق يقول...

monaliza
جغرافيا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الجغرافيا دى امى
نيلها جوه دمى
شمسها فى سمارى
شكلها فى ملامحى
وانا عارف عاصمه مصر
القاهره
ها
اعرف فى الجغرافيا ولا لأ ؟؟؟

عبده الرايق يقول...

مستــ ج ــــدة
اذن
ادخلى فى الصف معانا

عبده الرايق يقول...

dreem
خليتينى التلفت ورايا
وقدامى ومش شايف حد
لا بجد
شايفانى منين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عبده الرايق يقول...

مفقوع مرارتي من حماتــــــــــــي
لا والنبى بلاش مراحيم
لو حد عايش ومتريش ماشى

عبده الرايق يقول...

خايف من الحقيقة
اوه
نو
5 جند بس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابعت باقى الخمسين
انا تحت امرك

عبده الرايق يقول...

آخر العنقود
ماى هيلث اذ نوت جود
انا جعاااااااااااااااان
قصدى تعبان شويه

عبده الرايق يقول...

nonoymm
السلف من الكل مدونين ومدونات
والقاعده العريضه
ان الفلوس سترد عشر قيمتها
نظرا لخصم الضرائب والتأمينات
وده ان رجعت

عبده الرايق يقول...

Sampateek
نو
انا مش هاجيب عيش بلدى
انا هاجيب سويت

عبده الرايق يقول...

تــــايه ومش تـــايه
معاك عشريييييييييين جند ؟؟؟
يا مراااااااااحب

عبده الرايق يقول...

hend...hanady
ابو زمل
وعلى فكره
احمد راتب اللى عمل فيه كده الراتب

عبده الرايق يقول...

سهر الليالى
جنيه او جنيه ونص
ماشى
كله ينفع

عبده الرايق يقول...

appy
25 دولار فى 5 بيساوى 125 جند
ماشى
يلا
هاتيهم وامرنا لله

عبده الرايق يقول...

عاشقه الفردوس
وصل السلام لمسس رايق
وقولتلها
ان عاشقه الفردوس بتقول يا رايق انت ليك الجنه انك مستحمل تخلف مسس رايق

Asmaa mahaba يقول...

ههههههههه اول مره ادخل هنا ودخلت برجلى اليمين معلشى الغريب اعمى ...الا قولى هو مينفعش تعزمنى انا والاخوه المدونين بدل مستر جرجز
تحياتى ليك سومه_87

mohamed يقول...

ايه الروقان ده كله وبعدين مين م المدونين هيديك جندى واحد انتا بتحلم

ياسر يقول...

ياعم
ملكش دعوة اعزم بس
الراجل واحنا نقوم معاة
بالواجب وزيادة وهو بردك
اكيد مش هيجي بايدة فاضية
اقلة هيدخل بكسين جوافة
ولاا اي حاجة يعني كدا دا
راجل صاحب واجب كان معايا
امبارح وقالي عمك عبدة عزمني
ومحتار في الهدية بتاعتك صراحة
تحياتي