الاثنين، 31 مارس 2008

هديه الراااااااااااايق


الاولاد :- خالو عبده جه ...خلو عبده جه ... خالو عبده جه
الرايق :- هاى تشيلدرين
الاخت :- ازيك يا رايق يا خويا
الرايق :- هاى ماى سيستر هالوووووووووو
الاخت :- ايه يا رايق الكرتونه دى كلها ؟
الرايق :- دى هديه بسيطه ليكى وللاولاد ... هديه فرى بيتيفول
طفل خبيث :- انت قبضت الكادر يا خالو ؟؟
طفل اخبث :- ولا جاى تستلف العفش بتاعنا فى الكرتونه ؟
طفل برىء :- جايب لنا حلاوه المولد يا خالو ؟
الاخت :- سيبوا خالكم يا ولاد واقعدوا سا كتين
زوج الاخت :- ايه يا رايق الهديه دى مالكش حق يا راجل ؟
الرايق :- هاى افرى بدى .. دى حاجه تذكار من الرايق ...ماعلينا منها ياله يا اولاد محدش عنده حاجه معصلجه معاه فى المدرسه وعايزنى احلها له ؟؟
الاولاد :- امممممممممممممممم
الرايق :- مالكم بتبصوا لبعض كده ومتناحين كده ليه ؟
طفل خبيث :- مابلاش انت يا خالو ... الحساب اللى ذاكرتهولى كله طلع غلط والابله ضربتنى عشر عصيان
الرايق :- اوه ..نو ..الماث ؟؟؟؟؟؟ ....الماث ده لعبتى من زمان
طفل خبيث :- لعبتك ايه يا خالو .... اقولك 4 فى 12 = 48 تقولى لأ ...دى تساوى 16
واقولك 5 فى 10 = 50 تقولى لأ ...دى تساوى 15؟
الرايق :- بلاش حساب اى ماده واقفه قدامكوا غير الحساب انا لها
وزى ما قال عمنا امير الشعراء احمد زويل
قم للمعلم وفىء التبجيلا كاد المعلم ان يكون رسولا
طفل اخبث :- انا عندى سؤال فى الدراسات يا خالو محيرنى
الرايق :- جود ...يس فرى جود ...اى لف دراسات ...اسأل
نفس الطفل :- ايه هى الكوارث الطبيعيه والكوارث البشريه ؟؟
الرايق :- طبعا سهله ...الكوارث الطبيعيه هى الكوارث الطبيعيه اما الكوارث البشريه هى الكوارث البشريه
نفس الطفل :- ههههههههههههههه
طيب وبنقيس قوه الزلزال بأى جهاز يا خالو ؟؟
الرايق :- زى ما الناس بيقيسوه هو احنا هنخرج بره الناس
الاخت :- ياله يا ولاد ادخلوا ذاكروا جوه
الاولاد :- عايزين نشوف الهديه
الاخت :- ادخلوا دلوقتى جوه
زوج الاخت :- تشرب ايه يا رايق ؟
الرايق :- كانز بيريل ... اوور كانز فيروز
زوج الاخت :- عندنا عناب وعارف طلبك 7 كوبيات شوب كبير
الرايق :- لأ ده كان زمان ..دلوقتى علشان السكر عايز 6 كوبيات شوب وكوبايه عاديه
زوج الاخت :- تعالى ندخل المطبخ نجيب لاخوكى العناب

فى المطبخ

زوج الاخت :- ايه ده اللى جايبه اخوكى ده ؟
الاخت :- مش عارفه
زوج الاخت :-اكيد جاى يستلف منى فلوس وانا لو وقف على رقابته مش هديله ولا نكله ..كل مره يضحك عليا ويبلفنى وياخد فلوس ويمشى ... لأ المره دى لأ
الاخت :- ومين قالك انه جاى يستلف بس ؟
زوج الاخت :- ماهو باين جاى ومحمل بكرتونه كبيره وعمره ما عملها .. اخر مره جاب فيها زياره كانت من سنتين وانا عيان .. جاب كيس فيه خمس برتقالات وقال كل واحد منكم واحده .... وممشيش الا لما اكل نايبى ونايبك
الاخت :- تعالى بس احسن عيب نسيبه قاعد لوحده

فى الصالون

الاخت :- خطوه عزيزه يا رايق
الرايق :- الله يعزك ..شوفى يا ماى سيستر ..انا جاى لى مانى كتير الاسبوع الجاى ...حوالى 5000 جنيه قلت اسدد الناس اللى ليهم عندى عدد صحيح من الالاف بعنى اللى ليه الف او الفين .. اما الفرط زى ميه وستميه .. دول بعدين
زوج الاخت :- واحنا يا رايق
الرايق :- اه صحيح انتوا ليكم كام ؟؟
الاخت :- 650 يا عبده
الرايق :- خلاص خلوهم 1000 وانا احطكم فى الجدول الاسبوع الجاى ... هاتو 350 وكده يبقى الف جنيه تاخدوهم الاسبوع الجاى
زوج الاخت :- ماشى يا رايق ... ادى 350 جنيه بس اعمل حسابك لو كنت بتضحك عليا مش هيحصلك طيب
الرايق :- سلام عليكم
الاخت :- مش تستنا لما نشوف الهديه يا رايق
الرابق :- افتحى وانتى تتفرجى
الاخت :- اهوه فتحتها ...دى جواها كرتونه تانيه اصغر منها
الرايق :- افتحيها
الاخت :- وادى التانيه ... الله دى جواها كرتونه تالته اصغر .. ورابعه ..وخامسه .. وسادسه ..وعاشره
ايه ده يا رايق دى علبه كبريت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الرايق :- علبه كبريت سوبر 120 عود لو متوسط استخدامك 4 عود فى اليوم معكى هديه تكفى الشهر بحاله .... سلامو عليكوووووووووووووووو

هناك 52 تعليقًا:

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

السلام عليكم
وكمان بتجيب هدايا يارايق امسك ايدك شوية دانت لسة ماخدتش الكادر

انين الحزن يقول...

عليكم السلام
لو انا من جوز اختك كنت قلتلك خود اختك معاك
احسن اجرب فيها علبه الكبريت

والله انت عسسسسسسسسسسسسل
يارب تاخد الكادر وتجبلهم ولاعه المره الجايه

سلامووووووووز ياسكر
وزة

فرنسا هانم يقول...

ههههههههههههه
اخرتها علبه كبريت يا رايق ؟؟؟؟؟؟
بس انت طلعت تعلب
قدرت تاخد منهم ال 350 جند
انا ابتديت اخاف منك يارايق
بس
مدونتك
داخله دماغى قوى
تحياتى لك

بطوط حبوب يقول...

مبروووووووووووك يا رايق بالنص بقى
وتعيش وتستلف غيرها
ربنا يقرب الكادر
مش عشانك لا عشان الناس كلها ههههههههههههه

آفاق الحرية يقول...

السلام عليكم
والله يارايق مش عارف اقولك ايه
يعني انت سبت فرنسا نقلت علي اختك وجوزها
لا ياعم انا هبعد عنك لتيجي تقولي انا عايز عشروميت جنيه ولا حاجة مش ناقصة
يعني اللي الواحد بيعمله في الناس بط بط هتطلعه سعادتك علينا وز وز

dreem يقول...

مستر رايق ده نصاب بس فى قمة الذكاءوحلوة حكاية الكريت الموفر ده بس يا ترى ليه ما فكرش فالولاعات ؟
اسلوبك تحفة
تحياتى

بنت الصالحين يقول...

اتشليت

ايه يارايق ده
جوز اختك ده راجل طيب علي فكره
سابك تمشي كده ازااااااااااااااااي

صوت من مصر يقول...

يارايق يارايق
بجد رايق رايح تجحيب هديه ده انا حتى البت بتاعتى من فتره ايام ما كان ليه بت كان تقولى هجبلك هديه اقولها لا حوشى عشان نتجوز
ياريق يا مبعزق اموال القطاع العام

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

ياااااااااااااااه
سابوك تمشي وادوك ال350 جنيه العوض على الله
مش عارفة ااقول ايه
طيب عشان خاطر العيال
ما هو جوزها لو فاض بيه هتجيلك
ربنا يسدد ما عليك بقى
تحياتي

خايف من الحقيقة يقول...

والله انتا بجد رايق
بس فهمني
هتسدد كل ده ازاي
خايف تقلب بنكد
عموما تحياتي
وصباحو سلف

غير معرف يقول...

ملعوبة ... بجد ملعوبة ... و جامدة جدآ

تعيش و تستلف

آخر العنقود يقول...

ههههههههههه
ياعلبك يارايق

خد بالك بس عشان الحركات دى هتتفهم كده

بس انا عارفة لما تاخد الكادر هتروقهم
:)

عارفة عارفة من غير حلفان
هههههههههههه

صباح الروقان

غير معرف يقول...

خالو عبده
انت ضيفنا مره اخرى فى حلقة الأحد6-4-2008 على موجة الأف ام 107 وسته من عشره الساعه التاسعه وعشر دقائق صباحاعلى اذاعة البرنامج العام اى المحطه الرئيسيه لأذاعات ماسبيرو -ادام الله عليك الدماغ العاليه

غير معرف يقول...

خالو عبده يمكنك ويمكن كذلك للزوار المعلقين والمعجبين مراسلتنا
netonradio@yahoo.com
وزيارة موقعنا
http://dear.to/cairo

د/اجدع بنوته يقول...

ههههههههههههههههههههههههههه

متوسط استخدامك 4 عود ف اليوم

بقى تضحك ع الراجل وتلفه وتاخد فلوسه كالعاده

ايه ده ياخالو جاى تلم عفش البيت ف الكارتونه دى

هههههههههههههههههههههههههه

أم أحمد يقول...

يانصاب يارايق ضحكت علي الراجل وطمعته واخدت فلوس تاني
آدي دقني لوسلفتك شلن

محمد فوزي يقول...

تحيه معطره ليك ولكل انسان قادر على زرع بسمه , أول مره أدخل مدونتك بس ناوي اكون زبون مستديم , بس عندي سؤال كده ع الماشى : انا بعد ما قريت عن سياستك الفظيعه في كيفية تسديد القروض من خلال المزيد من القروض .. انت متأكد انك متقربش لبطرس غالي ؟ ... ولا عبده المنعم ابراهيم؟

همس الاحباب يقول...

هههههههههه
ههههههههههههههه
لا بجد تجنن
يخرب بيت سنينك
عسل يا رايق وكمان اخدت 350 جنيه
برافو عليك
وفى الاخر علبة كبريت يا مفترى
بس بجد بموووووت فيك
تحياتى يا باشا
خالد

عبده الرايق يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
هنعمل ايه بقى بعزقه

عبده الرايق يقول...

انين الحزن
نو
نو
انا لو اخدت الكادر
هافتح لهم مصنع كبريت بحاله
ويقعدوا طول النهار يلعبوا بالكبريت براحتهم

عبده الرايق يقول...

فرنسا هانم
تعلب يا فرنسا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وانا اللى بقول فرنسا هى اللى فهمانى
انااااااااااااا غلبااااااااان
قوووووووووووووووووووووووووووى

عبده الرايق يقول...

بطوط حبوب
بطوط انا ابتديت اخاف منك
انت ناوى تطير الزبونين اللى تعبنا عبقال ما جمعناهم
تقولى الناس يستريحوا ؟؟؟؟؟؟
خلاص يا عم هنقسم استريحت ؟؟؟
شوفلك كام زبون انت كمان

عبده الرايق يقول...

آفاق الحرية
حبيبى وعم عيالى افاق الحريه
فداك البط والوز
ومتخافشى انا مش بتاع سلف
انا دلوقتى هادخل فى دور الهبه او المنحه التى لا ترد
جهز انت كام باكو منحه

عبده الرايق يقول...

dreem
العلبه بتاعه الكبريت فيها 120 عود
يعنى شقله جامده
اما الولاعه رقم فردى تعبان

عبده الرايق يقول...

عاشقه الفردوس
وفيها ايه انا هارد له الالف جنيه حته واحده
وان ماكنشى الاسبوع الجاى السنه الجايه
او العقد الجاى
برضه الناس لبعضيها

عبده الرايق يقول...

صوت من مصر
لا يسلم الشرف الرفسع من الاذى حتى يراق على جوانبه الدم
فلوس قطاع العام ايه ؟؟؟؟؟؟
هو حد جايبنى ورا الا الشرف وعفه النفس والمشى سليم

عبده الرايق يقول...

nonoymm
تيجى اهلا بيها
انا احط ولادها فى عينى
ان كان على الاصول الرايق يعرف فيها قوى
لكن الحظ مكروتنى
وبعدين انا بعرف اتعامل مع العالم دى كويس
عالم تعبانه
حد يصدق الرايق ويسلفه ؟؟؟؟؟
عموما
مالقيش معاكى 150 جند علشان اكمل ال 500

عبده الرايق يقول...

خايف من الحقيقة
اخوك مش اهبل
وعارف انا بعمل ايه
وبعدين انا هاروق الناس دى اول ما الكادر يوصل
هبشبشهم
نو
مش هشبشبهم

عبده الرايق يقول...

helium atom
طيب ماحنا فيها سلوفنى ارجوكم
وارجوكم ليه ؟؟؟؟؟؟؟
هو انا بشحت ؟؟؟؟؟؟
عايز فلوس سلف حالا

عبده الرايق يقول...

آخر العنقود
صدقينى
انا ناوى اعمل لكل واحد استلفت منه جنيه دفتر فى البوسته
واحط له كل مليم اخذته منه وزياده كمان ....بس طبعا الدفاتر دى هتبقى باسمى

عبده الرايق يقول...

غير معرف
المره دى هتابع
وشكرا مقدما

عبده الرايق يقول...

غير معرف
مره تانيه شكرا على الرابط

عبده الرايق يقول...

د/اجدع بنوته
اعمل ايه معذور
وبعدين جوز اختى طيب جدا
زى المدونين اللى هيدفعوا قريب

عبده الرايق يقول...

أم أحمد
خلاص يا ام احمد
لا ينفع الفرار
انا كتبت اسمك فى الكشف بتاع الناس اللى هيسلفونى
وانتهى الامر
معلش
الموضوع خرج من ايدى

عبده الرايق يقول...

محمد فوزي
بطرس غالى وعرفناه
مين بقى عبده المنعم ابراهيم ؟؟؟؟؟
قصدك الممثل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عموما
انا مسلم
ومش قريب بطرس غالى
اما السياسه دى ممكن تنفع جدا
طالما انا منتظر الكادر

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
حبيب قلبى خالد
وانا كمان بحبك فى الله
وعلشان تعرف معزتك عندى
روح مستشفى الدمرداش قسم الحوادث
علشان تزور بولو

Desert cat يقول...

ايه النصباية دى يا رايق
ههههههههههههه
والله انت طلعت دماغ عالية اوى
واجمل حاجه علبة الكبريت
مش تسلفنى عودين اصل الولاعة خلصت

غير معرف يقول...

اسمك جميل اوى ياعبده

ومدونتك اجمل اسمحلى نكون اصدقاء

ونتبادل الزيارات

Empress appy يقول...

يا نهار كوارث طبيعيه
انت ضايع حساب وجغرافيا وبتدور علىالكادر

طيب مش لما تتعلم الاول هههههههههههههههه

بجد ضحكتنى موت

دعاء مواجهات يقول...

والله ياراايق إنت مشكلة بجد مالكش حل

أنا من كتر ما بضحك على كلامك وأنا قاعدة لوحدى إفتكرونى مجنونة
بجد تحفة

سلوى يقول...

فيري سمارت مستر عبده

بس ليه البعزقه
علبه كبريت مرة واحده

بس كويس إنك حددت الإستهلاك اليومي
بــ 4 عيدان

مستر رايق بليز
حاول تختفي من أمام زوج يور سستر

أحسن وي دونت نو هو ممكن يعمي إيه

تــــايه ومش تـــايه يقول...

انت معذب الناس معاك كده على طول.
بس انا هموت واعرف مستحملينك ليه !!

عابرة السبيل يقول...

ياااااااااااه
والله شكلك مش هتاخد لا 5000 ولا 5 جنيه حتى
وشكلهم اضحك عليهم كده

وبعدين ايه علبة الكبريت دى؟
بس بصراحة دمك خفيف

هتابعك على طول ان شاء الله

عبده الرايق يقول...

Desert cat
عودين بحالهم يا مس قطه
انا هاجيب لك علبه 120عود بحالهم بس جهزى ال 350 جند
طبعا انتى شفتى بعينك الراجل لسه دافع فى العلبه 350 جند اهه

عبده الرايق يقول...

mthlykaweyy
شكرا على الزياره
ويسعدنى تبادل الزيارات

عبده الرايق يقول...

appy
نو
نو
نو
مس ابى
انا مش ضايع ..الكتب المدرسيه هى اللى فيها غلطات مش انا

عبده الرايق يقول...

دعاء مواجهات
هى بتحصل دايما كده
لكن بشكل مختلف
تصدقى وانا قاعد فى شغلى على السلم
الناس بيفتكرونى شحات
بس محدش بيطلع الهواء

عبده الرايق يقول...

Salwa
دونت وورى مس سلوى
اى نو ماى سيسترز هاسبن ممكن يعمل ايه
اكيد هيسلفنى تاااااااااانى

عبده الرايق يقول...

تــــايه ومش تـــايه
اعتبر ده تحريض لماى وايف مسس رايق انها تستعمل الساطور والاكياس البلاستيك ؟؟

عبده الرايق يقول...

3abratalsabeel
5000 جند
انتى صدقتى
هههههههههههه
احنا بقى على كده هنبقى اصحاب جدا
حكم انا بعز الناس اللى بتصدق دى قوى قوى
وممكن افتح لك حساب تكتبى فيه كل الفلوس السلف بالجنيه الواحد

abo malek يقول...

السلام عليكم

خسارة على ورق الرسائل

وعلى الحبر كمان

نقطة حبر بتسوى الانظمة العربية كلها

تحياتي

abo malek يقول...

عفوا كان تعليقى السابق على موضوع

عايز حقي من الحكومة

سوري ........ لخبطة

تحياتي