الجمعة، 4 أبريل 2008

عايز حقى ..من الحكومه

تحديث
--------
اتقدم بالشكر للاستاذ :- صلاح حجازى على ادراج تدوينه بلاها فول هالعب جولف ضمن برنامجه اليومى انت تسأل والكمبيوتر يجيب على موجه البرنامج العام يوم الاحد الموافق 6 ابريل فى التاسعه وعشر دقائق صباحا
سانك يو مستر حجازى
---------
هاى افرى بدى ..هاى مسس رايق

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا عبده ..جاى بدرى يعنى انهارده ؟؟؟؟ ...وايه الشنطه اللى فى ايدك دى ؟؟؟

الشنطه دى فيها كلكوليترس

اممممممممممممممممم

طبعا مش هتعرفى حاجه مانتى متخلفه ...دى فيها 30 اله حاسبه ..اتفرجى وشوفى

ايه كل ده ياخويا انت هتفتح مكتبه ؟؟؟؟؟؟

نو نو مسس رايق ...انا اشتريتهم لنفسى ..وعارف هتسألينى جبت منين المانى ...استلفت من جوز اختى 350 جند واشتريت الاله ب 10 جند وجبت 30 اله

طيب وهتعمل بيهم ايه كل دول يا عبده ؟؟؟

هاخد حقى من الدوله ....شفتى فيلم عايز حقى بتاع هانى رمزى ..

ايوه يا خويا شفته

اهو انا بقى هاخد حقى تالت ومتلت من الحكومه

ازاى يا خويا؟؟؟

شوفى مسس رايق ....انا هاعزم ماى فرند احمد نظيف ....وماى فرندس الوزراء وهنعمل قعده عرب ..وهيدونى حقى فى الحاجات اللى باعوها من البلد

وهتعزمهم فين ؟؟؟؟ فى الاستاد برضه ؟؟؟؟؟؟؟؟

نو نو نو مسس رايق انا هاعزمهم على الكورنيش فى الهواء الطلق
فاضل معايا من الفلوس 50 جند هاجيب بيهم خمسه كيلو فول حيراتى ولب وترمس وورقتين شاى وباكو سكر وكيلو فحم وباكو معسل قص ...وهاخد ازازتين ميه من التلاجه وهنعمل القعده ..وكل واحد يا خد نصيبه

والعزومه دى امتى بالصلاه على النبى ؟؟؟؟

اوه ..لسه محددناش ..انا بعت لهم جوابات ولسه محدش رد

ومين قالك انهم هيردوا عليك ؟؟؟

يا متخلف دول ماى فرندس وعمرهم ما قصروا معايا ابدا ابدا ..نيفر نيفر نيفر

بس انا عمرى ما سمعت حد فيهم بيكلمك ولا بيبعتلك جواب ولا بيعبرك اساسا

اسحبى الاهانه دى مسس رايق ...انا انجرى...فيرى فيرى انجرى .وهافعد غضبان كده خمس دقايق لو مسحبتيش الاهانه ..انا ببعت لماى فرندس الجوابات وعارف انهم بيقروها لكن عندهم مشاغل ..وانا بعذرهم جدا جدا ...وعلى طول بيجيبوا سيرتى فى التليفزيون والاذاعه والجرايد ..وعلى طول بيوجهولى الكلام ...طول الليل والنهار بيقولوا المواطن المطحون ...ههههههههههههه .......اصلهم بيدلعونى مسس رايق ومسمينى المواطن المطحون

طيب وكل الالات دى هتحسب عليها ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هو اللى اتباع شويه يا متخلفه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟....انا داخل اعمل معسكر مغلق واقعد احسب على راحتى مش عايز اى ازعاج ..واقفلى الزفت المحمول ده علشان محدش يطلبنى ...وحاجه كمان كنت هانساها ...انا سمعت ان الناس فى دوله قطر بيشتكوا من ارتفاع الاسعار وقله مرتباتهم ..اتصلى باختك وجوزها هناك وشوفيهم عايزين اى مساعده كده ولا حاجه وقولى لهم الرايق ممكن يجى عندكم يحل الازمه دى مع الحكومه القطريه
هه
استعنا على الشقا بالله

هناك 53 تعليقًا:

بطوط حبوب يقول...

الحسبه سهله يا مستر رايق انت ليك كبشه فلوس تاخدهم وخلاص
مش عايزين الات حاسبه والحوار ده
انت تدخل تكبش وصدقنى انت كده هتبقى سايب جزء من حقك كمان
تحياتى للناس الكبيره الى هتاكل فول على الكورنيش

Lobna Ahmed Nour يقول...

يا سلام على الروقان .......

ياريت بقى لما توصل لحاجة مع

يور فرندز .. تبقى تبلغ اخواتك المطحونين

( وش يائس )

فرنسا هانم يقول...

دوله قطر يا رااايق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طيب هاديك 1000 جنيه منحه لاترد
مش سلف
وهاعملك حفله واصورها بالفيديو
لو قلتلى دوله قطر دى فى اى قاره ؟؟؟؟
ولو معرفتش هافضحك ..فضيحه المطاهر يوم طلوعه على المعاش

بنت الصالحين يقول...

يالهوتي ع الفشر

ايه ده
الرحمه شويه
مرارتي اتفقعت
ياعيني عليكي يامسس رايق
ربنا يكون في عونك

ده روقانك ده يجيب جلطه

ههههههههههههههههههههههه

صوت من مصر يقول...

يارايق انا ممكن امضى على بيع حقى بس اشوف فلوس منها

مدحت محمد يقول...

عمالين يقولو المواطن المطحون المواطن المطحون
انا كنت شاكك
برضه
هههههههههه
بقلك انت مادام هتجيب لب وبتاع
مكنتش تعزمهم على الكورنيش
كنت المفروض تعزمهم فى مجلس الشعب
تحياتى ليك

Desert cat يقول...

مش عارفه ليه انا مش متفائلة بال30 اله حاسبة دول
يمكن علشان فولسهم مش هترجع تانى لجوز اختك
المهم يا مستر رايق متنساش المواطنين المطحونين امثالنا من حسبتك يعنى
وانت بتحل ازمة قطر افتكر ازمة المحافظات الكبرى والصغرى فى المحروسة الهى يبارك لك فى الاولاد

صيدلانيه طالعه نازله يقول...

بدل ماتعزمهم لوحدك انت اعمل دش بارتى و كل واحد يجيب حاجه معاه
مش كفايه كلوا حقوقنا كمان حتاكلهم
اكلك اللى انت سالفه اصلا
صحيح اقرع و نزهى
اتلم كده بدل مايبقى فرض على الشعب كله انه يعزمهم

آفاق الحرية يقول...

السلام عليكم
والله ياعبدو بيه انا هروح اعملك توكيل
واشوف هتجبلي حقي ولا سياداك بق علي الفاضي
سوري موث علي الفضي يعني
انا عارف ان تعليم حضرتك انجلش
هههههههههه
تحياتي

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

مستر راييييييييييييييييق
احسبلي معاك انا كمان
ربنا يعينك يا مسس رايق
تحياتي

Doba يقول...

مش عارفة ليه عندى احساس ان فيه حد هييجى من وراك ويقوم ضربك على ...... ويقوم ساحبك على الحتة الضلمة اللى عندهم دى وتاخد حتة علقة انما ايييييييييييييه

بس سيبك انت دمك شربات
وربنا يخليلك المتخلفة

سلام مستر مطحون
هبة

همس الاحباب يقول...

30 الة حاسبة يا مفترى
طب خليهم 3 بس
انت واحدة وانا واحدة ونظيف واحدة
وما تخافش اخو ك شاطر فى الحساب بتاع ابتدائى واعدادى
ويا عم انت اعزمهم والمكان على حسابى ما تخافش واكلك كافيار كمان طبعا انت مش عارف ايه كافيار ده دواء كحة مستورد هههه
بس بجد انت عسل يا رايق وان بمووووت فيك
بس حل مشكلة مصر وبعدين نبقى نشوف قطر
ولا انت كده اتفضل فشار طول عمرك
ههههه
تحياتى يا روح قلبى
خالد

Empress appy يقول...

انت كده سبتالكادر وهتتكلم فى الباميا يبقى انضميت لحزب مارينا الصيفى طيب ينفع كده

طيب تصدق ان اصدق كلمه قالوها فى حياتهم هى كلمه المواطن المطحون
بجد اول مرة يبقوا صادقين فى كلامهم

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

ابقى سلملى عليهم اوى مستر رايق

حـــــدوتـــــة يقول...

السلام عليكم
دى اول زيارة للمدونة
والله انا شايف ان الموضوع مش محتاج كل الالات الحاسبة دى لان الحكومة امينة جدا فى التعامل مع الشعب بالذات فى المواضيع المالية وهى ماشية بمبدأ
ليك وهتاخد ومع الزمن هتنسى
وده اللى مخليها مستمرة لحد دلوقتى
سلالالالالالالالالالالالام

سلوى يقول...

بلييييييييييييز مستر رايق

ممكن احضر الاجتماع مع يور فرندس

لو مكانش عندك مانع يعني

أنا هروح اشترى 50 آله حاسبه
وهجيب كوبايه الشاي معايا ماتخافش
وكده أبقى في السليم وعايزه حقي انا كمان

ملحوظه: مبروك على وصولك للاذاعه
انت بجد تستاهل ( لأ دي مش راشوة علشان تخليني احضر الاجتماع )

محمد فوزي يقول...

مبروك عليك إذاعة بوست بلاها فول على البرنامج العام وللأمام دائما مستر رايق

غير معرف يقول...

الف مبروك على الأذاعة و عقبال العاشرة مساء ،و حضرتك تعتبر من عمالقة أدب الرمز ،تماما مثل سووووو
و لى لى ،و من ناحية أخرى دمك شربات ..
ولكن لى رجاء عندك ابعد عن اليور فرندذ الظلمة فالبعد عنهم غنيمة
تقبل تحياتى و تقديرى .
أبو خالد

Asmaa mahaba يقول...

ههههههههههه
دا لما نشوف حلمه ودننا
على فكره انا كنت ماشيه كدا ونظيف ماشى كدا اه والله كان جنبى وانا احتراما منى سيبته يعدى بس
لو عاوز اكلمهولك دا صديق وجار
تحياتى ليك سومه_87

Asmaa mahaba يقول...

صحيح نسيت اقولك مبروك

خايف من الحقيقة يقول...

ياسيدي مبروووووووووك ....الف مبروك
بس انا زعلان منك خالص
ياراجل حد يصاحب الناس الكشره دي ويعتبرهم فرنس

طب بزمتك يا شيخ عمر حد منهم سلفك ولو ربع جنيه!!!!

آفاق الحرية يقول...

مبروك ياعبدو بيه
ابقي افتكرنا بس لما تطلع علي الجزيرة

تــــايه ومش تـــايه يقول...

المهم يا مستر رايق متسلمش على حد فيهم الا لما يغسل ايدو كويس .وابقى افتكرنى بنص كيلو حراتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

الف مبروك مستررايق

صيدلانيه طالعه نازله يقول...

مبروك يا رااااااااايق و عقبال الكادر يارب

همس الاحباب يقول...

الف مبروك مستر رايق
انت تستاهل والله يا حبيب قلبى
عقبال لما اشوفك كده فى الجزيرة والنايل تى فى كمان
واشوفك مدير سلم قد الدنيا
مبروك وتحياتى يا رايق
خالد

عبده الرايق يقول...

بطوط حبوب

ماهى المشكله اجى اكبش الاقى الفلوس كلها شلنات

عبده الرايق يقول...

UNIQUE
طبعا لازم الواحد ياخد حق الشعب كله
انا مش انانى

وجه ناوى يخلع

عبده الرايق يقول...

فرنسا هانم
دوله قطر طبعا فى ايسيا يا فرنسا هانم
وايسيا فيها كمان الصن وراسيا
هو انتى فاكرانى اهبل ولا ايه ؟

عبده الرايق يقول...

عاشقه الفردوس
مس فردوس
انا اعمل لمصلحه مسس رايق والاسره
وباذن الله هنوصل
والف سلامه ليكى

عبده الرايق يقول...

صوت من مصر
ياعم انا معايا ربع جنيه تعالى شوفه وامضى على الاستلام
والهف انا نصيبك

عبده الرايق يقول...

مدحت محمد
نو
نو
نو
مجلس الشعب ؟؟؟
دماغى بتوجعنى من التصقيف

عبده الرايق يقول...

Desert cat
طبعا كله محطوط فى الخطه
وكل المشكلات هتتحل
بس انتوا شدوا حيلكم فى الفول الحيراتى واللب

عبده الرايق يقول...

صيدلانيه طالعه نازله
اوه
نو
نو
نو
اقرع ونزهى
مين فتن عليا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عبده الرايق يقول...

آفاق الحرية
يا عم التوكيل دلوقتى بيكلف 35 جند
ابعتهم ليا انا
ولم من كل اللى تعرفهم
وانا هاجيب لكل واحد حقه لغايه بيته

عبده الرايق يقول...

nonoymm
567 + 77 فى 15 على خمس ميه وعشره
الله
فى غلطه فى حسابك مسس ام اسراء

انتى من كام سنه لقيتى فى ارض الدوله فلوس ؟؟؟؟
معلشى كله محسوب عليكى

عبده الرايق يقول...

Doba
اكيد واحد من الديانه
انا عارف
ومتأكد ان ده هيحصل
وهيضربونى على راسى من الخلف وانا بجرى منهم كالعاده

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
ماى فرند العزيز خالد
طبعا انا عارف الكفيار
ودى اكله مش دواء كحه
ههههههههههه
انت فاكرنى مش فاهم ؟؟؟؟
وبالاماره حاجه غير الملوخيه خالص

عبده الرايق يقول...

appy
انا برضه اسيب الكادر
هو السمك بيطلع من الميه ؟؟؟؟؟

عبده الرايق يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
يوصل ان شاء الله

عبده الرايق يقول...

حــدوتـــة
هههههههههههههههه
نفس مبدئى
اذن هنتفق انا والحكومه

عبده الرايق يقول...

Salwa
ياااااااااااه
ده انتى تشرفينى وتنورنينى
خلاص تعالى احضرى الاجتماع
واعملى حسابك انتى بقى على الفول الحيراتى واللوازم
وعلبه سجاير مالبورو ليا انا
وعلبتين كليوباترا ارشهم على الضيوف

عبده الرايق يقول...

محمد فوزي
شكرا جزيلا اخى محمد

عبده الرايق يقول...

ابو خالد

جزاك الله خير
وشكرا جزيلا على زيارتك القويه لشخصى البسيط

عبده الرايق يقول...

somaa mahaba
طبعا هو ماى فرند واكيد هيسمع منى اكتر منكى
اما ايه ؟؟؟؟
مش ماى فرند

عبده الرايق يقول...

somaa mahaba
شكرا لكى

عبده الرايق يقول...

خايف من الحقيقة
هو انا برضه بتاع سلف ربع جنيه
نو
نو
نو
انا اقل من نص جنيه ماستلفشى ابدا

عبده الرايق يقول...

آفاق الحرية
وكمان الجزيره ؟؟؟؟؟؟؟
ياه
الواحد مش هيعرف يا خد راحته ابدا

عبده الرايق يقول...

تــــايه ومش تـــايه
تعالى احضر معانا الاجتماع
وانا اوعدك بنص كيلو فول
بس هات معاك
ازازتين عصير كبار للضيوف وقاروصه سجاير

عبده الرايق يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
الله يبارك فيكى ياريسه

عبده الرايق يقول...

صيدلانيه طالعه نازله
هو الكادر ده
تبقى لعلعت

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
طبعا مدير سلم كبير
ماهو كل كام سنه بطلع درجه

dreem يقول...

انا بعتب عليك يا مستر رايق
ليه تكلف نفسك ويور فرندس مديونين ليك اصلا ؟؟؟
المفروض العزومة دى تبقى عليهم وحتى يا سيدى يبقوا يخصموا حقها من نصيبك
اتنصح بقى شوية