الاثنين، 7 أبريل 2008

مذكرات الرااااايق


طاااااااااااااخ طااااااااااااااخ طاااااااااااااااخ

ياساتر استر يارب ...مين اللى بيرزع الباب كده ؟؟.....مييييييييييين ؟؟؟؟

افتحى يا مسس راااايق ....بليز كويكلى ....بسرعه لو سمحتى

اهلا ياسى عبده ايه اللى على دماغك ده يا خويا ...وبعدين انت مش معاك مفتاح ؟؟؟؟

نزلى عنى يا متخلفه ...حططينى الاول

اهه يا خويا ...ياساااااااااااااااتر دى تقيله قوى ...ايه ده ياخويا ؟؟؟؟

دول 70 رزمه ورق فولساب ...ابعدى ايدك انتى فاكراهم لب ولا ايه ؟؟؟؟....انتى وليه فرى امبوسيبول

اختى جوه يارايق بلاش فضايح

اوه ..ربى رحماك ربى ....احدى لفراد العائله المالكه عندنا يا مرحبا يا مرحبا ....اختك مين فيهم مسس رايق ؟؟؟

اختى نعمه مدرسه الثانوى

اه سقرااااااااااطه ...حصل لنا الرعب والتهديد ..تعالى نقدم لها فروض الطاعه

والنبى علشان خاطرى بلاش مناكفه معاها انا مش ناقصه كل شويه تتخانقوا مع بعض ....تعالى يا خويا سلم عليها

اهلا وسهلا سقراطه هانم ...نص الاوده ...لا ربع الاوده ...لا عشر الاوده نور بوجودك

اهلا سبع البرمبه مفلس افندى ...قبل ماتدخل بثوانى كنت هامشى ....ياريتنى كنت نزلت

ومنزلتيش ليه السلم مرضيش ينزلك ....ولا هتستنى لما يركبوا الاسانسير بعد ربع قرن

ايه ياجماعه صلوا على النبى ....الا قولى ياسى عبده الورق الكتير ده كله ليه ؟؟؟؟؟ ....انتى هتبيع ترمس ولا ايه ؟؟؟؟

ههههههههه ظريفه مسس رايق ....انا ناوى اكتب مذكراتى

تكتب مذكراتك ؟؟؟؟مذكرات ايه ياحسره

انتى مش عارفه ان امبارح اتذاع ليا حلقه فى الراديو ..وفى البرنامج العام كمان ....انا قلت انتهزها فرصه واكتب مذكراتى

جميله يا جوز اختى ...هو انت بتعرف تقراء وتكتب ؟؟؟؟؟

لا بتعلم.....ههههههه ...ضحكتينى .....زغزغينى يا فانله ...هههههههههه ...مش الاخت ظريفه برضه ؟؟؟

خليك معايا يارايق ...جبت الفلوس منين يا عبده ؟؟؟؟

هه ؟؟؟؟

من غير هه جبت الفلوس منين يا عبده ؟؟؟؟

ماى فرندس فى الشغل سلفونى 500 جند

ازاى ده محدش بيرضى يسلفك ربع جنيه .؟؟؟..فهمنى يا عبده

اصلى اصلى ..سورى مسس رايق ...انا قولتلهم انك مريضه وفى الانعاش

يالهووووووووووووووووووووى

ياراجل حرام عليك وعلى عيالك ...تعييى مراتك وتوديها الانعاش علشان تلهف من الناس فلوس سلف ...انت بعت نافوخك لبتاع الروبابيكيا ولا ايه ؟؟؟؟ وبعدين مذكرات ايه وزفت ايه ؟؟؟ انت فى حد يعرفك اصلا ؟؟؟؟ ومين هينشر لك المذكرات دى ؟؟؟ومين هيشتريها اصلا ؟؟؟؟

سانك يو مسس سقراطه ...انا رجل جنتلمان ومش هارد عليكى بالبلدى بتاعك البيئه ده ..كلها كام يوم ودور النشر كلها تجرى ورايا وتحدف عليا الملايين علشان احن عليهم واديهم مذكراتى ...انا مش اقل من العالم الكبير احمد عادل ..المصرى اللى فاز بجايزه نوبل فى الفينو

اسمه احمد زويل ...وفاز بجايزه نوبل فى اكتشاف الفينتو ثانيه ..مش الفينو

ايه الاسماء المكلكعه دى ؟؟؟؟بلاها فينتو ....انا هاكتب مذكراتى التاريخيه عن الحمله الفرنسيه وحفر القنال

حمله ايه يا فرحه اخواتك ؟؟؟؟ هو انتى كنت عايش ايام الحمله الفرنسيه ؟؟؟؟؟؟؟

هوانتى تعرفينى من امتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من يوم الجوازه الهباب بتاعتك

عندك اثبات او دليل مادى او شهاده وفاه تثبت بالدلائل والقرائن انى كنت ميت ايام الحمله الفرنسيه ؟؟؟؟

طيب مين كان قائد الحمله ؟؟؟ ومين اللى قاوم الحمله فى الاسكندريه ؟؟؟؟ وقعدت الحمله كام سنه ؟؟؟

امممممممممممممممممممممممم

ماترد يامفلس افندى ..قصدى يا رااااااايق افندى

بصى يا سقراطه ؟؟؟؟المعلومات اللى عندك كلها تايوانى ..يعنى من الاخر مضروبه ...اسمعى بقى الحقيقه المره والجديده من العبد لله ....قائد الحمله واحد فرنساوى ....واللى قاومها واحد مصرى ...وقعدت شويه ...ها عندك اعتراض ؟؟؟؟؟؟؟

سيبهالك مخضره يا رايق ...سلام عليكم

مش هتيجى معانا فى الصيف الجاى قبرص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هناك 65 تعليقًا:

همس الاحباب يقول...

احجز اول تعليق يا عبده ياش وراجع تانى
اوعى تمشى

همس الاحباب يقول...

هههههههههه
ههههههههههههه
والله شكله التعليق كله ابقى ضحك
بجد انا قلبى وقف من كتر الضحك يا رايق
انت مصيبة من مصائب الزمن الغابر
انت مسخرة يا رايق بس بجد بموووووت فيك وفى كلامك بس ما قولتليش انت اتكتب مذكراتك ليه يا رايق
لو تحب اساعدك ما عنديش مانع بس نقعد فى غرفة مكيفة على النيل علشان انت عارف السلم بيتعبنى فى قعدته
بس والنبى بلاش تعملها طيارات ومراكب بعد ما تخلص كتابة
تحياتى ليك يا عسل
خالد

simple girl.. ..simple dream يقول...

دى اول زيارة ليا عندك
انت مدونتك دمها خفيف واسلوبك عاجبنى اوى

ربنا يوفقك

غير معرف يقول...

لا بتعلم.....ههههههه ...ضحكتينى .....زغزغينى يا فانله ...هههههههههه ...مش الاخت ظريفه برضه ؟؟؟
جديدة خالص بالنسبة لى زغزغينى يا فانله
بجد لا أجد لخفة دمك حل و لكن أخى عبده خف شوية على مس رايق من فضلك..
أبو خالد

Unknown يقول...

ههههههههههههههههههه
يارايق
هههههههههههه
تلاعبني بلياردوا
؟!؟؟؟؟؟؟؟؟
.....................
انا اول مره ادخل مدونه حضرتك
بعد ما خالتو فضحتك
وقالت ان حضرتك وليعاذبو بالله
بتستلف
ياللهوي
اخص

سلوى يقول...

كالعاده راااااااااااايق

خالص تحياتي

آفاق الحرية يقول...

انا جاي قبرص ان شاء الله يارايق
ومتقلقش هتحمل نفقاتي
لا متطمعش مفيش اي فلوس سلف
الحالة ضنك والمحلة مقفولةوشكلي هاجي استلف منك قريب
بس انا بعتب عليك يبقي اخواك مزنوق في المحلة كده ومتجيش تفرقعلك عربيتين ولا شوية عربيات امن مركزي
لا بجد دعواتك لكل اهل المحلة اليومين دول
تحياتي

فاتيما يقول...

عبده يا رايق
إيه دا
مدونتك لطيفة قوى
يعنى فرنسا هانم كلها نظر و بتعرف تنقى المدونات التمام ...
ان شاء الله هتلاقينى عندك كتير
و أبو خالد يا راجل يا طيب
زغزغينى يا فانلة كنت بسمعها من اخويا زماااان ...يعنى عاوز يقولى ماتستظرفيش عليا ....و كدا
تحياتى لكم جميعا

فاتيما يقول...

و مذكرات أيه يا عم ؟
طب نقراها احنا الاول و نحكم بدل الفضايح قصاد الغرب ..

مواطن مصرى نايم يقول...

تحياتى ليك يا رايق
و فين ال 20 جني اللى عليك

بنوته مصرية يقول...

هههههههههههههههههههههههه


بجد راااايق

انا عملت بنصيحه فرنسا وسبت الشنطة قبل ما ادخل قولت الاحتياط واجب

ههههههههه

بجد مداونتك جميلة جداا

تحياتي
رودي

بطوط حبوب يقول...

البلد بتولع يا مستر عبدو
فرصه تاخد صور للحمله الفرنسيه بالصوت والصوره
ويبقى حد يقولك مش فرنسيه
على النعمله فرنسيه فرنسيه يعنى وشف المحله

Doba يقول...

بقى قائد الحملة الفرنسية كان فرنسى واللى وقف ضده مصرى

تصدق فعلا مذكرات لا تحصر بأثمان ده انت فظيع يا راجل وقدرتك التثقيفية فظيعة

دور النشر فعلا هتزحف على ابوابك طول الوقت ده انت ثروة قومية يا راااااااااجل

تحياتى لمسس رايق الله يكون فى عونها
هبة

دعاء مواجهات يقول...

هههههههههههههههههههه

بجد مينفعش نعلق عند الرايق بدون ما نضحك

شوفت فرنسا هانم مصيتااااك

وفضحااك ازااااى
لو عاوز سلف قوللى بس ولا يهمك احنا سدادين

عاوز كاام؟

آخر العنقود يقول...

ههههههههههههههههههههههه
انت مين اللى اختار لك اسم الرايق ده

عشان احيه بس
ايه الروقان ده
ياسلاااااااااااااااااااام
نفسى اتخيل لو كله دماغه رايقة كده
واهم حاجة انه يلاقى اللى يسلفه عشان يظبط الدماغ دى
هههههههههههههههههههه


تحياتى ليك يارايق

Asmaa mahaba يقول...

هههههههههههه
انا ممكن اجى معاك انت ومسسز رايق مش عارفه بحس وانا باقرا ان الرايق هو عبد السلام النابولسى....
انا حخرج جرى لحسن خالتو فرنسا قالت نمشى بسرعه لتقلبنا وتستلف مننا حتى مواطن باين علليه بيشتكى اهو
تحياتى ليك سومه_87

khobayb يقول...

هههههههههههههههه

---

الحمد لله إنهم أذاعوا التدوينة في الإذاعة عشان نوصل لمدونتك الجميلة يا مستر رايق

---

دمت بخير

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

خدوني معاكوا قبرص عااااااااااااااااا
يارب يارب ما يحصلش فضايح ادام الاجانب
ياخوفي تستلف منهم وتتسبب في قطع العلاقات المصرية القبرصية يارايق
تحياتي

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

استلفت خمسميت اهيف عشان الورق يامفتري ... ورق بخمسميت جنيه يانصاب
ليه ورق سوليفان
وافرض المذكرات ماجابتش فلوس يافالح هاترد الفلوس منين .؟

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
اول تعليق يابو الخلود
حبيبى

عبده الرايق يقول...

همس الاحباب
طبعا يا خالد السلم ده بتاع الشغل بس
وانا برضه هرضى اقعدك على السلم المقرف ده
وبعدين انا مش محتاج اعمل المذكرات مراكب ورق وصواريح
اصلى عندى منهم بالهبل فى البيت
بفكر ابيعهم
متعرفشى حد يشترى مركب ورق 2 مجداف وفرامل ايد

عبده الرايق يقول...

simple girl.. ..simple dream
عشانا عليك يارب
يامزود الحبايب

عبده الرايق يقول...

أبو خالد
ضيفى العزيز اللى منور بيتنا ابو خالد
زغزغينى يا فانله مصطلح قديم جدا بيقولوه لما الواحد يقول نكته بايخه
اما مسس رايق
انا بفكر اعالجها من التخلف

عبده الرايق يقول...

أنا إنسان
فرنسا تقول اللى تقوله مين هيصدقها اصلا
انا بستلف فلوس من الناس ؟؟؟؟؟؟؟؟
لالالالالالالالالالالالالالالا
ده عمره ما بيحصل
الا كل مده يعنى
او كل شهر
او كل اسبوع
منك لله يافرنسا

عبده الرايق يقول...

Salwa
سانك يو مس سلوى
ومتصدقيش فرنسا

عبده الرايق يقول...

آفاق الحرية
مزنوق فى كام يا حبيبى
قول
بجد قول
متتكسفشى
لو مقلتش هازعل
عموما
اخوك الرايق فى الانتظار
من مليون لمليار جند
وربنا مع المحله واهل المحله اللى شرفونا

عبده الرايق يقول...

فاتيما
انا متشكر جدا جدا ليكى يا فاتيما
كلامك صادق
سلامى لكى

عبده الرايق يقول...

فاتيما
طبعا المذكرات بتاعتى انتوا هتقروها الاول وتحكموا

عبده الرايق يقول...

مواطن مصرى نايم
انا معايا 50 جند صحيحه
ابعت
30 جند وخد الخمسين

عبده الرايق يقول...

بنوته مصرية
فرنسا شردتنى
وخلت الناس تسيب المحفظه بره
عموما خليكى انتى قاعده
وانا طالع بره اجيب حاجه ساقعه

عبده الرايق يقول...

بطوط حبوب
طبعا فرنسيه
هو فى بنى ادم خلقه ربنا يقدر او حتى يفكر انه يخالف الرايق
تصور
مره كنت بتكلم مع اصحابى وقلت لهم انا من ايام احتلال الامريكان للعراق وانى كنت عايش الاحداث دى وبتفرج عليها فى الجزيره
وصدقوا
ومحدش قدر ينكر

عبده الرايق يقول...

Doba
شفتى انتى الدقه فى المعلومات ؟؟؟؟
ايه رايك ؟؟؟؟؟؟؟
تاخديش انتى نشر المذكرات وتصرفى عليها من الالف للياء والمكسب بلنص انا 99 فى الميه وانتى واحد فى الميه
صدقينى يا هبه مكسب جامد

عبده الرايق يقول...

دعاء مواجهات
الف يورو
والف دولار
وعشره جنيه مصرى
واتنين سودانى وواحد شاى كشرى

عبده الرايق يقول...

آخر العنقود
لا طبعا انا ارفض انا كل الناس تبقى زى الرايق
يعنى كله هيستلف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امال مين اللى هيسلفنا ؟

عبده الرايق يقول...

somaa mahaba
فرنسا شردتنى
وخلت الناس كلها تخاف منى
انا هاعلق صورتها واكتب عليها ونيتد

عبده الرايق يقول...

خبيب
شكرا على كلامك الجميل ده وانا اللى اتشرفت بوجودك

عبده الرايق يقول...

nonoymm
طبعا عمر ده ما هيحل ابدا
الناس دى ممكن تدفع من غير سلف

عبده الرايق يقول...

مفقوعة مرارتي من حماتــــــــــــي
ومين قال انا المذكرات دى مش هتجيب تمنها
المذكرات دى هتتباع بالملايين

غير معرف يقول...

انت مش معقول
انت تحفه
ايه الروقان ده
انا هموت و الاقى صديق زيك كده
دمنه مصيبة

Desert cat يقول...

ههههههههههههههههه
يعنى واحد مستلف 500 جنيه بعد ما عييا مراته ودخلها الانعاش
وبيعزم اخت مراته على مصيف فى قبرص
هههههههههههههههه
كويس انها قالت سلاموا عليكو ومش جت لها سكتة قلبية

غير معرف يقول...

ياه بجد معلومة اول مره اعرفها قائد الحملة الفرنسية كان واحد فرنساوى وقائد المقاومة كان مصرى طب وقائد الحرب الخليج اوعى تقولى انه كان امريكانى

بجد بوست تحفه ومبروك انا كنت بسمع البرنامج ده فى الاجازة علشان بيتزاع الصبح والواحد مش بيبقى فاضى كان نفسى اسمع اللى حصل

عبده الرايق يقول...

عبدٌ من عباد الله
وانا يشرفنى صداقتك
ويشرفنى نكوم اخوه

عبده الرايق يقول...

Desert cat
انا فعلا كنت هاعزمها على قبرص
بس الكادر يجى
من هنا للصيف تكون اترستقت

عبده الرايق يقول...

hend...hanady
طبعا والله قائد الحمله كان واحد فرنساوى
ليه الناس مش مصدقه ؟؟؟
هو انت صحيح مش مصدقنى

منوفيـــايــة يقول...

مش بقوللك باشا.... من يوم معرفتك وانا بقول عليك باشا يا بــــــــاشا
.
.
بس اوعى يا عبدو باشا تنسى الغلابة اللى حلموا معاك بالكادر بعد ماتنشر المذكرات وتبقى مشهووووور
وبعدين ابقى قولى انت هتنشرها ف انهى بلكونة ف الفيلا علشان آجى اتفرج
وعلى فكرة سقراطة دى طلعت اى كلام هى بتعمل معاك كده ليه
هى ماسكة عليك حاجة لاسمح الله؟؟؟؟

منوفيـــايــة يقول...

ألف مبرووووك يا مستر رايق
وعقبال الدستور والبيت بيتك
إلى الأمام يا باشا

خايف من الحقيقة يقول...

عارف يا رايق مشكلتك ايه

انك رايق وعسل في وقت صعب وبصل

بس يمكن ده كمان يكون سر تميزك
جقيقي
دمك سكر وقلبك ابيض

وجيبك كمان


عاوز فلوس!!!
بتكلم جد مش بهيس
لو عاوز قولي بس
تحت امرك يا باشا

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

ههههههههههههههههه
انت مش عاتق اخت المدام كمان الرحمة

Lobna Ahmed Nour يقول...

مذكراتك من ايام الحملة الفرنساوي !!!!!!!!!!

لا بجد حرام عليك .. لو كنت هتكتبها ايام الهكسوس ممكن حد يصدقك .

رايييييييييييق

فرنسا هانم يقول...

عبده يا رايق
تصدق
تتصور
تتخيل
انا كنت بحسب ان قائد الحمله واحد شاى

ويكا يقول...

ههههههه
ايه ياعبده نكت ده قصدي عبده الرااااااااايق
قولي صحيح مالقيش عندك فالنة من اللي بيزغزغزوا دول اصلي مزنوق في واحدة
ههههههههههههههههه
ومعذرة على الغيبة الطويلة دي
اقرا البوست بتاعي وانت تعرف السبب
تحيااااااااتي وفي انتظار مذكراتك

Hypatia يقول...

مسخره



هههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههه

المدونه ديه كانت تايهه عنى فين؟؟؟؟؟

فرنسا هانم ليها عندي باتنين جنيه عيش عشان عرفتنى على المدونه التحفه ديه

Empress appy يقول...

ههههههههههههههههههههه
حرام الضرب فى الميت حرام بجد خلاص صدعت من الضحك
يا بجد لا مش ممكن هتعمل مذكراتك ربنا يستر عليا
بس بجد اللى وقف للحمله الفرنسيه واحد مصري ايه العبقريه دي ولا واحد باتى بان من ريتش بيك صحح معلوماتك

عروسة ننوسة يقول...

مساء سعيد عليك يا اجمل رايق

عبده الرايق يقول...

مستــ ج ــــدة
لأ طبعا مش هانشرها فى البلاكونه
هو انا عبيط البلاكونه منط والمافيا ممكن تسرقها
وانتى عارفه المذكرات دى كنز قومى

عبده الرايق يقول...

مستــ ج ــــدة
شكرا لكى
بس على ايه ؟؟؟؟؟؟

عبده الرايق يقول...

خايف من الحقيقة
طبعا عايز فلوس
وكويكلى كمان
بس انا سايبك للتقيله
شكرا جزيلا

عبده الرايق يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام
دى هى اللى مش عتقانى

عبده الرايق يقول...

Unique
ايام الهكسوس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مين الهكسوس دول ؟

عبده الرايق يقول...

فرنسا هانم
واحد شاى لفرنسا وصلحه

عبده الرايق يقول...

ويكا
اى فانله الخط الجوانى فى الغرزه الرابعه من النوع اللى بيزغزغ
وشكرا جزيلا

عبده الرايق يقول...

Nsreen Bsunee
شرفتينى جدا جدا
وشكرا على الزياره

عبده الرايق يقول...

appy
لا طبعا انا معلوماتى صحيحه ودقيقه وخمس ثوانى كمان
واللى وقف للحمله واحد مصرى
بس الجديد بقى ان فى ناس تانيه وقفت معاه

عبده الرايق يقول...

gannah
مساء النور يا احلى جنه

أنثى الخيـــــال يقول...

عندك اسلوب رائع وظريف كتير في الحوار
بجد عجبتني مدونتك وكل مقالاتك
تقبل مروري من هنا
تحياتي